Wat is SEO: Deel 2

Wat is SEO URL keywords

Wat is SEO: Deel 2

In het vorige artikel hebben we het gehad over SEO, wat dit precies inhoudt en wat dit voor jouw website/onderneming kan betekenen. Daarnaast hebben we het gehad over zoekwoordenonderzoek. Als je dit artikel nog niet gelezen heb raad ik je dit wel aan om iets meer achtergrond informatie te hebben omtrent SEO. Klik hier om naar dat artikel te gaan.

Relevante zoekwoorden in je URL

Het is belangrijk je URL structuur zo vriendelijk mogelijk te maken voor de zoekmachines. De URL kan je vinden in de adresbalk van je browser (https://bramreints.nl). In de volksmond noemen we dit ook wel een link of linkje.
Nu je in het eerste deel een zoekwoordenlijst hebt samengesteld en je een pagina hebt opgesteld of een blog-post hebt geschreven moet je deze zoekwoorden ook op de juiste manier integreren in je URL. Een zoekwoord voor dit artikel is bijvoorbeeld ‘SEO’, en daarom zorg ik er voor dat SEO in de URL terugkomt.
Zorg er wel voor dat je niet teveel of dubbele zoekwoorden laat terugkomen in je URL, Google merkt dit namelijk op als ‘keyword stuffing’ en kan jouw website laten zakken in de zoekresultaten.

 

Online marketing hardenberg seo

 

 

Zorg ervoor dat jouw URL makkelijk te lezen zijn

Een URL die eruit ziet als een productiecode is nooit fijn om te lezen, ook niet voor Google. Zorg er daarom ook voor je geen underscores (_) gebruikt maar een verbindingstreepje (-). Daarnaast is het belangrijk dat er geen speciale tekens zoals %20 of & in je URL te vinden zijn. Google neemt deze ook mee en er zijn weinig mensen die zoeken op speciale tekens, dus dan heb je automatisch als resultaat dat je minder goed gevonden wordt.

Content SEO

Content SEO houdt niets meer in dan ‘de perfecte SEO-teksten schrijven’. Veel schrijvers staren zich blind op wat de zoekmachines willen, terwijl allereerst de lezer centraal gesteld moet worden. Naderhand bekijk je of het aantal zoekwoorden voldoende is, of dat er nog een aantal toegevoegd moeten worden.

Om een goede SEO-tekst te schrijven en tegelijkertijd aan de juiste Content SEO te doen stel je jezelf de volgende vragen:
1. Wat is het doel van de pagina of het bericht
2. Voor wie schrijf ik
3. Wat wil ik dat de lezer doet na afloop

Lengte van de tekst

Het aantal woorden die in de tekst verschijnen is een heikel punt, de mening zijn hier namelijk sterk onder verdeeld. Er zijn SEO-goeroes die vertellen dat het helemaal niet uit maakt hoelang je tekst is, als het zijn doel maar vervuld en het organische teksten zijn. Anderen geven juist aan dat je minimaal 300 – 500 woorden moet hebben zodat de zoekmachines dit als relevante teksten zien. Zelf hou ik altijd een minimum van 200 woorden aan om te zorgen dat tekst een beetje ‘body’ heeft en dat er tenminste 5 procent aan een zoekwoord in zit.

Percentage zoekwoorden

Dan komen we op het volgende punt; de hoeveel zoekwoorden in een tekst. Er moet wel een minimum aantal hoeveelheid zoekwoorden in een tekst verwerkt zitten zodat een zoekmachine dit kan zien als relevante teksten. Hou hiervoor altijd de 3 – 5 procent regel aan. Dit houdt in dat als jij je richt op bijvoorbeeld de zoekterm ‘Online Marketing Hardenberg’, je moet zorgen dat in een tekst van 300 woorden er minimaal 9 – 15 keer de zoekterm in verwerkt zit. Zit je hierboven, dan kan Google het als spam zien en zul je gaan zakken in de zoekresultaten.

Als je uiteindelijk tevreden bent met de tekst, kunnen we de Kopteksten, meta-beschrijvingen en backlinks toe gaan voegen. Hierover meer in de editie van volgende week!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Start a Conversation

Hi! Click one of our member below to chat on Whatsapp

Bram Reints

Bram Reints

Hallo!

offline